Boka Online

Vi söker en receptions-och stugansvarig

Vi förstärker vår organisation med en engagerad receptionsansvarig

Om dig:
Du är resultat- och målinriktad, har lätt för att samarbeta, ansvarstagande och är bra på att kommunicera. Vi värdesätter lojalitet och kreativitet. God organisatör, kvalitetsmedveten och har en utpräglad servicekänsla och ser till helheten såväl som till detaljer. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, övriga språk speciellt tyska är meriterande.
Vi söker dig som är en engagerad person som ser en utmaning och tillfredställese i att göra våra gäster nöjda. Du är inte främmande för arbete under kvällar och helger. Högskoleutbildning med ekonomi är en merit men det viktigaste är erfarenhet och engagemang.

Utbildning:
Meriterande- Företagsekonomi, handel och administration
Eftergymnasial utbildning två år eller längre

Kompetenser:
Krav- Receptionsvana

Språk:
Krav- Engelska och svenska, Meriterande- Tyska

Körkort: B

Dina arbetsuppgifter:
Du kommer i rollen som receptionsansvarig att ansvara för receptionen och stugbyn och jobba aktivt med merförsäljning och lönsamhet. I rollen ingår även ett ansvar som arbetsledare, vilket bland annat innebär att du schemalägger arbetspass, stöttar medarbetarna i deras dagliga arbete, samt att du blir platschefens närmaste stöd i den dagliga verksamheten. I din roll tar du tillsammans med kollegorna ansvar verksamhetens utveckling och viljan att bemöta gästerna på absolut bästa sätt!
Arbetsuppgifter
• Ansvara för den dagliga driften i reception och stugby.
• Försäljning, service, bokning av logi/stugor, camping och konferenser, kassahantering, redovisning och turistinformation.
• Rekrytering, upplärning och schemaläggning av personal.
• Leda, coacha och utveckla personal.
• Bearbeta befintliga rutiner och se till att det finns ett fungerade informationsflöde.
• Ansvara för att avdelningens budget följs.
• Planering arbetsledning av daglig drift(städning, reparationer) av våra stugor
• Se till att högsta kvalitet och servicenivå upprätthålls.
• Kvalitetskontroller av service.
• Möta av Västervik Resort uppsatta mål samt följa bolagets gemensamma riktlinjer och servicekoncept.
• Vara platschefens ersättare vid behov.

Som receptions- och stugbyansvarig har du ansvaret för att våra gäster får ett bra mottagande hela vägen från första kontakten vid bokningstillfället/ankomsten tills gästen lämnar oss efter sin vistelse. Du är en operativ ledare som tillsammans med dina medarbetare ser till att våra gäster får valuta för pengarna. Antalet medarbetare varierar mycket beroende på säsong. Du har mellan 4 till 30 medarbetare som du leder. Det är receptionister, vaktmästare och städpersonal. Ambitionsnivån är mycket hög och din uppgift som receptionsansvarig är att säkerställa att gästen upplever högsta kvalitet och en hög servicenivå. Vi ser helst att du har dokumenterad erfarenhet inom service, gärna som receptionsansvarig. Receptionen är vårt hjärta på Västervik Resort och det är av allra högsta vikt att den fungerar klanderfritt. Personalen är det viktigaste vi har så du måste ha mycket bra ledaregenskaper och kunna motivera och utveckla personal.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning. Arbetet innebär såväl tidiga morgnar som sena kvällar samt helger i ett varierande schema. Lön enligt överenskommelse.

För ytterligare information om tjänsten kontakta VD Gunnar Boman 0490-25 80 15.

Lön:
Lön enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i ansökan.

Anställningsvillkor:
Arbetet innebär såväl tidiga morgnar som sena kvällar samt helger i ett varierande schema

Sök jobbet senast 16 december 2016

Du mejlar din ansökan till Annika Källmark via e-post annika.kallmark@vastervik.se senast den 16 december. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.